Bakmaskin Glutenfritt matbröd

Nu har jag varit ägare av en bakmaskin i säkert 4-5 år utan att änns ha petat på den?.. fråga mig inte varför?!
Men nu har jag alltså gjort premiär och jag måste säga att den var helt UNDERBAR! 
 
För mig som måste äta Glutenfritt är det nästan ett måste att baka eget bröd, då det i butikerna är så dyrt så det skulle kunna säljas i märket Louis vuitton + att dem flesta sorterna smakar... plastigt och äckligt:(
Men nu har jag mixtrat ihop ett eget recept..
 
 
3 dl Vatten
7 dl Finax mjölmix
1 msk Ljus Sirap
1 tsk Salt
2 msk farinsocker
2 msk Olivolja
1 1/4 tsk Torrjäst
 
Häll i ingredienserna som de står och kör på basic el. normalt bröd 1½ pound eller 700/ 750g.
 rulla in brödet i en handduk direkt när det är färdig bakat, vänta sedan ca 20-30 minuter innan du serverar det.
 
Jag är inte helt nöjd ännu med receptet och och tänkte kanske tillsätta lite brödkrydda och tillsätta lite mer farinsocker..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0