Tisdag- dags för en riktig Marockans marknad!

Igår var jag på en riktig Marockansk marknad efter surfingen. Där fanns allt från nyslaktade djur, möbler, kläder media teknink m.m. Mina inköp blev Nötter en jätte påse för 25 Dirham. 100 dirha= 75 sek.. och på marknader här ska man pruta 50-70% så det blir rätt så billigt.. jag köpte 'även frukt coh det bästa.. Marockansk argon olja för hud och hår.. ska vara superbra och den är kallpressad så på det viset stannar mest näring kvar i oljan. Hemma är den populär men väldigt dyr så jag köpte 1L här men orkade inte pruta så mkt så jag betalade 200 dirham för den.. hemma hade den nog kostat säkert över 1000kr! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0