Billigt att käka ute

Kvällen närmar sig och johanna måste plugga så vad ska jag hitta på? Efter att ha mysigt runt i solen hela dagen så blev det en finmiddag som vanligt på restaurang. Vi käkar ute i princip 2 ggr om dagen varje dag. En finmiddag med dryck brukar ligga runt 8-9 € ( ca 70kr ) lunch runt 1 -3 € ( ca7,40 - 25kr ) vilket inte är mkt alls med tanke på hur mätt du blir. Skillnaden från hemma kanske är att Portugiser är väldigt mkt för socker och brukar därför inte äta riktig lunch som oss bönder hemma i sverige. Hehe De tar mkt hellre en expresso med 3 sockerbitar och en bakelse med deras klassiska söta äggkrämsfyllning eller en bakelse med choklad. Visst är det gott men kanske inte det mest hälsosamma. Och för min del som är en riktig gottegris så är jag för en gångs skull tacksam för att jag har gluten så att jag inte kan vräka i mig av allt detta.

                                         När du beställer på resturang el. cafe så betyder:

Coffe: espresso

Galão: espresso med varm skummad mjölk (ungefär som en kaffe latte)

Gelato: Glass

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0