Tosdag 30/6 dags att återuppta resandet

 

Hejsan! Nu har det varit mkt resande det senaste ½ året! I december åkte jag till portugal 2 veckor med Freja, i januari till feb åkte jag tillbaka dit själv i 10 dagar vilket kom starkt att förändra mig som person, min värld vändes lixom lite upp och ned men jag känner nu i efterhand att det bara var positivt. Så mkt som jag har förändras och som jag börjat se saker klarare. Men för att komma på fötter igen så bokade jag en 2 veckors surfresa på Lapoint surfcamp i Marocko där jag träffade många nya goa vänner,. Jag blev bättre på att surfa, öva mina turns, välja rätt våg m.m. Och jag reste dit helt själv, trottsade alla som sa att det var ”så farligt att åka till marocko som ensam kvinna, + att jag var blond” Men jag kännde mig helt plötsligt så orädd inför allt, nästan som om jag slutat bry mig för vad som faktiskt kan hända. Jag tog långpromenader helt själv, dag som natt utan minsta problem. Jag gjorde precis vad jag kände för. När jag sedan kom hem från marocko igen så mådde jag mkt bättre men var ändå inte helt tillfredställd med att fly undan vardagen så bara efter någon dag hemma så bokade jag nästa resa tillsammans med min vän Johanna…. 12 dagar i portugal, 2 helger i Lissabon och 7 dagar med surfing i Ericeira.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0